Otaman 8×8

Украјинска компанија NGO Practika је на сајму наоружања одржаном ове године у Кијеву приказала оклопно борбено возило Otaman, конфигурације 8×8, који је у суштини модернизована верзија оклопног возила БТР-60.

Платформа возила Otaman 8×8 задржала је шасију и вешање оклопног возила БТР-60. Оклопно тело је реконструисано интегрисањем напредне оклопне заштите и новог погонског мотора. Мотор је смештен у предњем делу возила, док је транспортно одељење у задњем делву возила; овакав концепт возила је у потпуној супротности у односу на концепт возила БТР-60, код кога се мотор налазио позади, а транспортно одељење у средини возила.

Основна платформа возила се може конфигурисати и тиме добити возило у верзији оклопног транспортера, борбеног возила пешадије, санитетског возила, командног возила, возила за извлачење оштећене технике, самоходног минобацача и самоходног артиљеријског оруђа. Поред тога, треба напоменути да постоји и верзија возила у конфигурацији 6×6, као и да возило поседује амфибијске карактеристике.

Возило је дуго седам метара, широко 2,66 и високо 2,43 м. Маса возила износи 13 000 кг, а може укрцати до 14 војника. Возач се налази напред лево, док је место командира иза возача.

Возило се може наоружати даљински управљивом оружном станицом, или куполом са аутоматским топом. Даљински управљива оружна станица може бити наоружана митраљезом малог или средњег калибра, а може се опремити и дневним/ноћним камерама и ласерским даљиномером и системом стабилизације митраљеза.

У  верзији борбеног возила пешадије, возило се може наоружати топом калибра 25 или 30 мм, док се у верзији возила за ватрену подршку, возило наоружава минобацачем или хаубицом.

Оклопно тело возила израђено је од ојачаног челика, чиме је обезбеђена заштита у нивоу 2 (STANAG 4569) и она се додатним оклопом може повећати на ниво 3 истог стандарда оклопне заштите.

Прочитај:  БТ-3Ф

Комплет додатне заштите обухвата ојачани под возила и специјална седишта заштићена од ударног таласа, чиме је посада заштићена од дејства противтенковских мина и импровизованих експлозивних направа.

Преживљавање возила и посаде у условима извођења борбених дејстава повећана је уградњом система РХБ филтрације ваздуха, аутоматског система гашења пожара, као и комплетом бацача димних кутија.

За погон возила Otaman изабран је дизел мотор Deutz, док је трансмисија Alisson, са шест степени за кретање напред и једном за кретање у назад. Максималлна снага мотора је 320 КС.

Поделите садржај сајта

Оставите одговор