Лака фрегата класе Venator-110
Лака фрегата класе Venator-110 је једна од три конструкције платформе Venator-110, развијене у компанији BMT Defence Services, са циљем испуњења захтева широког дијапазона мисија и задатака у Војнопоморским снагама и снагама Обалске страже.
Својом конфигурацијом наоружања, лака фрегата Venator-110 може извршавати задатке патролирања морем, блиске одбране и подршке других поморских јединица.
Фрегата је по први пут приказана на међународној изложби наоружања DSEI 2013 у Лондону, а понуђена је британској краљевској морнарици као фрегата за програм Type 31e.
Труп фрегате је пројектован тако да може пловити у различитим стањима мора и различитим брзинама. Укупна дужина трупа износи 117 м, газ је 4,3 м, док је ширина на главном ребру 18 м. Депласман брода износи 4 000 тона.
Брод може да смести до 106 људи, укључујући 85 чланова посаде, десет лица за опслуживање хеликоптера и 11 лица из састава тима за преглед који се ангажује приликом контроле бродовља.
На крми брода се налази летна палуба и хангар за смештај хеликоптера средње величине, нпр. NH90, SH-60 Seahawk, AW101 Merlin или AW159 Wildcat. Такође, брод поседује и четири RHIB пловила.
Модуларна конструкција брода омогућује интеграцију различитих оружних система и мамаца, чији је избор заснован на основу мисије која се ставља пред пловило. Неке од опција су топови калибра 30 и 40 мм, системи блиске одбране, мамци, лаке ракете брод-брод и брод-ваздух, као и артиљеријски системи средњег калибра.
Брод долази са вертикалним лансером за ракете, који може имати два или три троћелијска лансера Lockheed Martin ExLS, или комбинацију два троћелијска лансера и једног осмоћелијског вертикалног лансера Lockheed Martin Mk41 Strike Length. У свакој ћелији се налази до четири ракете MBDA Sea Ceptor.
У конструкцији фрегате класе Venator-110 инкорпорирани су различити типови сензора, међу којима се налазе и тегљени сонар, систем упозорења на ласерско озрачење, оптоелектронски и радарски систем управљања ватром, радари са активном фазном решетком.
Фрегата је погоњена применом система CODAD, који се састоји од четири дизел мотора, два осовинска вода и пропелера са променљивим углом закрета крилаца.
Максимална брзина пловљења износи 25 чворова, док аутономија уколико брод плови брзином од 16 чворова износи 6 000 наутичких миља.
Поред верзије лаке фрегате, компанија је понудила и верзију патролне фрегате и патролног брода, при чему је патролна фрегата брод намењен поморским снагама за задатке обезбеђења поморске безбедности, као и за задатке надзора, извиђања и прикупљања података.