VBCI 2

VBCI 2 је борбено возило пешадије, точкаш, конфигурације 8×8. То је унапређена верзија возила VBCI, пројектована на основу научених лекција француских оружаних снага стечених током ангажовања како у операцијама подршке миру, тако и кроз ангажовање у локалним сукобима у Авганистану, Малију и ЦАР. Возило је први пут приказано јавности 2015. године и намењено је пре свега страним купцима.

У односу на основни модел, VBCI 2 има виши ниво заштите и већу ватрену моћ. Самим тим, возило има и далеко већу масу у односу на свог претходника – 32 000 кг у односу на 25 600 кг колико тежи основна верзија возила.

Иако је задржан генерални изглед претходника, нова верзија је дужа и виша. Оклопно тело је израђено варењем алуминијумских оклопних плоча. Поред основног оклопа, возило се у зависности од мисије и задатка, може опремити додатним комплетом оклопних плоча, израђени мод челика или чак и титанијума. Оклопно тело возила у потпуности штити од удара пројектила калибра 14,5 мм. Систем РХБ заштите и систем за гашење пожара су у стандардном комплету опреме возила.

Према подацима произвођача, возило може издржати експлозију еквивалента 10 кг ТНТ. Седишта за укрцано људство су отпорна на удар експлозије, а возило се може кретати и уколико остане без точка. Унутрашњост возила је обложена специјалним материјалом који штити посаду и укрцано људство од парчади оклопа који би се одломили услед дејства на возило.

Прототип возила је опремљен двочланом куполом Т40, наоружаном топом калибра 40 мм и даљински управљивом оружном станицом наоружаном митраљезом калибра 7,62 мм. Поред тога, возило се може наоружати и противоклопним вођеним ракетама, које се монтирају на бочним странама куполе. треба напоменути да прва верзија возила није имала могућност наоружавања са ПОВР.

Прочитај:  Лака фрегата Arrowhead 140

Серијски произвођена возила се могу наоружати куполама по жељи купца; могуће је уградити и куполу руског борбеног возила БМП-3.

Посада возила броји три члана и она обухвата командира, нишанџију и возача. Према неким изворима, укрцни део пешадије броји шест војника. Војници се укрцавају-искрцавају из возила кроз рампу на задњем делу возила, која се покреће електромотором, а у себи има и интегрисана врата.

Возило је у потпуности компатибилно са дигитализованим системима за праћење стања на бојишту. Поред тога што има криптозаштитом обезбеђену везу, возило има и камере које су распоређене тако да обезбеђују потпуну прегледност околине возила, у кругу од 360°. Унутар возила су распоређени приказивачи који слику са камере преносе у возило. Возач поред дневних ТВ камера на располагању има и термовизијску камеру за вожњу у ноћним условима.

За погон возила је изабран турбодизел мотор Volvo D13 санге 600 КС. Хидропеуматско вешање је донекле унапређено како би могло да се носи са повећаном масом возила. Две предње осовине су управљиве, а постоји и могућност да задње две осовине буду управљиве.

Возило се нуди у верзијама борбеног возила пешадије, оклопног транспортера, командног возила и возила за извлачење оштећене технике.

Поделите садржај сајта

Оставите одговор