Anka-S, беспилотна летелица

Anka-S је беспилотна летелица типа MALE (medium-altitude, long-endurance), развијена у турској компанији Turkish Aerospace Industries (TAI), а по захтевима оружаних снага Турске.

Уговор о развоју беспилотне летелице потписан је октобра 2013. и обухватао је развој и производњу десет беспилотних летелица са земаљском опремом. Свој први лет извела је септембра 2016, да би већ наредне године била уведена у серијску производњу. Прва серија од два примерка испоручена је турском ратном ваздухопловству фебруара 2018.

Ова беспилотна летелица, намењена за извођење летова на средим висинама и великим даљинама, намењена је извршавању задатака извиђања, прикупљања и слања обавештајних података у реалном времену, ретранслацији радио комуникације, прикупљању података о циљевима и праћење циљева.

Авионика и управљање летом

У композитној структури беспилотне летелице Anka-S уграђен је уређај за контролу лета, домаће производње, који је у ствари потпуно аутономан рачунар за управљање летом беспилотне летелице. Овај систем, осим праћења тачака на путањи лета, омогућава враћање беспилотне летелице на почетну тачку лета уколико дође до прекида комуникације између летелице и земаљске управљачке станице.

Летелица располаже уређајима SAR (synthetic aperture radar), ISAR (inverse SAR) и GMTI радар (ground moving target indicator), који омогућују откривање, идентификацију и праћење циљева на земљи.

Верзија Anka-S за разлику од осталих верзија беспилотне летелице Anka, има нешто измењени нос, у коме је смештена антена уређаја за сателитску комуникацију ViaSat VR-18C, који обезбеђује сигурну комуникацију.

Носивост беспилотне летелице

Са носивошћу од 200 кг, беспилотна летелица Anka-S може понети различите комбинације убојних средстава, зависно од задатка на који се упућује.

За потребе прикупљања података, беспилотна летелица се опрема модерном оптоелектронском ИЦ камером, са којом може да обезбеди квалитетне снимке високе резолуције, у свим метео условима, дању и ноћу. Поред ове камере, беспилотна летелица располаже и уређајем за идентификацију „свој-туђ“, индикатор ласерског озрачења и ласерски даљиномер.

Под крилима се налазе две подвесне тачке, на које се могу подвесити ракетe Roketsan MAM-L или подвесник са ласерски вођеним ракетама CIRIT, којима се може дејствовати по лако оклопљеним возилима, живој сили, утврђеним тачкама и сл.

Командовање и контрола

Лет беспилотне летелице Anka-S могућ је у два режима: аутономном и даљинским управљањем. У аутономном моду, рачунар контроле лета води летелицу до сваке унапред дефинисане контролне тачке. У моду даљинског управљања, летелицом управља оператер са земаљске станице.

Информације прикупљене током лета, преносе се у реалном времену, употребом дата линка са криптозаштитом.

Треба напоменути да летелица има и аутоматски систем за полетање и слетање, путем кога летелица може да изведе и принудно слетање на неприпремљену површину.

Погонски мотор и перформансе

Anka-S је погоњена турбоелисним мотором PD170, који је развијен у компанији TEI (Turkish Engine Industries). Мотор, који за свој рад може користити дизел, али и млазно гориво, има максималну снагу од 150 КС. Трокрака елиса уграђена је на задњи део трупа летелице.

Аутономија летелице износи више од 24 часа, односно 1448 км (акциони радијус 200 км), док је максимална висина лета око 9 000 метара.

Поделите садржај сајта

Оставите одговор