Гибка-С
Гибка-С је самоходни ракетни систем ПВО кратког домета развијен у руском конструкторском бироу КБМ (Конструкторское бюро машиностроения). Намењен је за противваздушну заштиту јединица од напада из ваздушног простора, са малих и веома малих висина, дању и ноћу. Састоји се из две компоненте: борбеног возила и возило за извиђање командира.
Пројекат и карактеристике
Лаки систем ПВО Гибка-С пројектован је на бази оклопног возила 9А332, које је пак дериватив тактичког возила Тигар. Возило је намењено превожењу једног нишанџије на лансеру ПАР, заједно са борбеним комплетом ракета и припадајућом опремом.
Са возила се могу лансирати противавионске ракете Игла-С и Верба; на лансеру се налазе четири ракете, док се у возилу налазе још четири.
Овим системом могуће је дејствовати по авионима, хеликоптерима, крстарећим ракетама, беспилотним летелицама и прецизним пројектилима. Аутономна платформа конфигурације 4х4 може се користити и ноћу, као и у сложеним метеоролошким условима.
У борбено возило 9А332 може се сместити четворочлана посада, укључујући два стрелца на ПАР, командира и возача. У борбеном возилу се налази и модул за даљинско управљање лансером, као и оптоелектронски систем за праћење циљева.
Ракете Гибка-С
Систем, као што је већ речено, користи ракете Верба или Игла-С (9М336, 9М342, 9М39).
Ракета Игла-С 9М342 дуга је 1,69 м и тежи 11,3 кг. Погоњена ракетним мотором на чврсто гориво, ракета може дејствовати по циљевима који лете на висинама до 3500 м, брзином од 400 м/с. Максимална даљина гађања је до 6000 метара. Бојева глава је фрагментирајућа, опремљена близинским и контактним упаљачем.
Ракета Верба 9М336 је по даљини гађања и висини уништења циљева слична ракети Игла-С; оно што је разликује је систем вођења, који је код Вербе тројак. Ракета се води пасивно на циљ, а глава за самонавођење је троканална и заштићена је од ометања.
Возило командира
Возило које је саставни део овог система јесте возило командира батерије, из кога се врши извиђање и командовање јединицом.
На возило је уграђен радар малих димензија, модел Garmon 1L122-2E, који обезбеђује податке о циљевима у ВаП, врши идентификацију „свој-туђ“ и аутоматски прослеђује податке на једно од возила-лансера. Радар открива циљеве на даљинама до 40 и на висинама до 10 км.
Возила-лансери се могу удаљити од командног возила до 17 км уколико су стационарни. У случају да се крећу, возила морају бити на даљинама до 8 км.
Посаду возила чини командир, возач и радиста.